Dizi ve Film listesi / Eylül 2021 - Aralık 2021.

Eylül'den bugüne neler izlendi bir bakalım...

 Mare of Easttown'ı Bein Connect üzerinden seyrettim ve tadı damağımda kaldı. Kate Winslet'ın artık oyunculuktaki zirvesini bu diziyle görebilirsiniz. Hikayenin kurgusu, anlatımı da harika. Karakterler çok iyi inşaa edilmiş, oyunculuklar çok samimi. Zaten HBO dizileri bir başka güzel oluyor. Suç draması, polisiye sevenler izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.  IMDB: 8,5/10


Ya gerçekten ben bu diziyi çok sevdim. Amazon Prime üzerinden izledim. Çok farklı bir kafada ilerliyor. Mistik, spiritüellikten hoşlananlar mutlaka izlesin. Francis ve Tony karakterlerine ba-yıl-dım. Aşırı tatlılar. Nicole Kidman zaten efsane. IMDB: 7.0/10


Squid Game dünyada zaten çok izlenen ve popüler olan bir dizi oldu. İlk başta çok fazla ön yargım vardı, çıktığında hemen izlememiştim ve dizi bir anda patladı, herkes ondan söz etmeye başladı. Kimisi içindeki vahşetten yakınıyordu ama hayat da zaten o kadar somut olmasa bile hayliyle şuan vahşet içinde. Dolayısıyla verilmek istenen mesajlar çok net ve bence süper bir dizi. Sistemi çok güzel eleştirmişler. Diziyle ilgi deşifrelere ulaşmak, açıklayıcı ve aydınlatıcı bir film okuması yapmak isterseniz Bilgi Üniversitesi hocalarımızdan sevgili Güventürk Görgülü'nün twitter hesabından yaptığı flood'a göz atmanızı tavsiye ederim: https://twitter.com/guventurks/status/1449409278973026308?t=pykNlVGsYL-rD_igpzBzZg&s=08 

IMDB: 8.0/10 


Burning bence izlenmesi gereken önemli bir belgesel. Dünyanın git gide daha çok ısınmasının maalesef nelere yol açtığını hepimiz yaşayarak şahit oluyoruz. Sebebi de yine bizleriz. 2019-2020 Avustralya orman yangınlarında hükümetin sergilediği tutum orada da vasat halde. 1.5-2 derecelik bir ısınma demek facialara gebe olmak demek ve şimdiden uzmanlar dünya sıcaklığının 1.2 derece arttığını vurguluyor.  Hayatını acı çekerek kaybeden binlerce koala ve kanguru, evleri yanıp kül olan binlerce insan ve dumanın, yangının sonucunda hava kalitesinin bozulmasıyla riskli bir hamilelik geçiren ve sağlık sorunlarıyla doğan bebekler... Bunları görmek çok üzücü. Amazon prime'dan izleyebilirsiniz.





Don't look up çünkü gerçekleri görmemelisin. Bununla ilgili de fazla bir yorum yapmama gerek yok. İroni, hiciv içeren ve yıldız takımı oyunculara sahip absürt ama halimizi ortaya koyan, abartılı yanları ve saçmalıkları olan bir film ama çok düşündürücü. Barış Özcan'nın youtube kanalında bu filmle ilgili olan yorumları çok hoşuma gitti, doğru tespitler içeriyor. Onu da izlemenizi tavsiye ediyorum: https://www.youtube.com/watch?v=7USqEZWi308&t=35s
IMDB: 7,3 /10






Biraz keyfimiz yerine gelsin, azıcık şaşıralım, merak edelim biraz da gerilelim diyorsanız bu film tam size göre :) 
Şiva: ibranicede oturmak, yahudilerde ölen kişinin ardından tutulan yedi günlük yası ifade ediyor. Aslında film de bir cenaze evinde yani bir şivada geçiyor. Mubi'den izleyebilirsiniz =)  IMDB: 7,2/10







MATRIX. Çok küçükken izlediğim için yeniden izlemek istedim hazır yenisi gelmişken hatırlayalım. İçinde bulunduğumuz sistemin eleştirisi var bence bu filmde. Felsefi ve düşündürücü diyaloglar ve metaforlar mevcut. Keanu Reeves'e zaten hayran ötesiyiz, gerek fiziksel hoşluğu gerek hayattaki duruşu, yaşadığı zorluklara karşı tavrı ve mütavaziliğine saygımız sonsuz.
IMDB: 8,7/10
Tanrının Eli, Paolo Sorrentino tarafından yazılan, yönetilen ve yapımcılığını üstlendiği 2021 İtalyan drama filmi. Sorrentino'nun bu filminde Federico Felli'nin Amarcord filminden imgeler, esintiler olduğunu söyledi annem. İtalyan sinemasına da hakim olmaya, öğrenmeye başlıyoruz diyelim. IMDB: 7,5/10





En son Üçleme: Mavi, Beyaz ve Kırmızı ile bitirelim. Çünkü ben Polonyalı usta yönetmen Krzysztof Kieslowski’nin bu  üçleme şaheserine hayran kaldım. Anlatım, kurgunun işleyişi ve oyuncular...  Usta yönetmenin hayatını kaybetmeden hemen önce tamamladığı Üç Renk Üçlemesi modern sinemanın zirvelerinden birini teşkil ediyormuş. Filmlerinin başarısı tematik olduğu kadar teknik alanda da kendini zirveye taşımış. Özellikle son filmin finalinden bir seyirci olarak çok memnun kaldım. Çok zekice ve yüz gülümseden bir bitiriş sizleri bekliyor. Adeta üç filmi özetleyici bir finali bulunmakta. 
IMDB: Blue: 7,9/10.  
    White: 7,6/10. 
Red: 8,1/10.




Yorumlar

Popüler Yayınlar